Виховна робота

Мета: розвиток творчого потенціалу кожної людини. Забезпечення реалізації кожною особистістю її нахилів і здібностей.

Структура виховної роботи гімназії

Виховну систему управління гімназією будуємо на таких педагогічних ідеях:

  • виховання в шкільному та сімейному колективах;
  • всебічний розвиток особистості учнів;
  • виховання морально-етичних якостей;
  • виховання громадянської гідності, віри в добре начало в людині, любові до рідної землі та рідного краю.

 Концепція виховної системи -  забезпечення умов для розвитку і самореалізації учнів відповідно до їхніх здібностей, суспільних та власних інтересів у контексті особистісно-орієнтованого підходу у вихованні.

 

  Практичний аспект -  ввести особистість у світ світоглядних ідей, формувати соціальні настанови та ціннісні орієнтації, розвивати гуманістичну спрямованість особистості, її духовні та матеріальні потреби.

Завдання виховної діяльності:

  • гуманізація виховного процесу, що виявляється у забезпеченні умов для реалізації особистості відповідно до сформованих інтересів .;
  • організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучу;
  • постійне удосконалення майстерності вчителя як класовода, здатного компетентно займатися виховною діяльністю;
  • постійне удосконалення майстерності класного керівника, здатного компетентно займатися виховною діяльністю;
  • підтримка та зміцнення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу;
  • розвиток учнівського самоврядування.

Методична спрямованість:

  • діагностика і планування виховної роботи;
  • організація і стимулювання дій школярів на основі пізнавальних інтересів та життєвих потреб;
  • контроль і корекція здобутих учнем знань, умінь та навичок у процесі виховної роботи;
  • аналіз результатів освіти, виховання та розвитку учнів.

Пріоритетні напрямки виховної роботи нащої гімназії:

  • формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;
  • виховання духовної культури особистості;
  • виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
  • формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
  • утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;
  • збагачення народних традицій, звичаїв;
  • виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці;
  • формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;
  • забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;
  • формування екологічної культури учнів, гармонії її відносин з природою;
  • створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів, допомогти знайти кожному справу до душі;
  • посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;
  • підпорядкування змісту, форм і методів роботи визнанню особистості дитини як найвищої соціальної цінності4
  • створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей-сиріт та дітей, що залишилися без батьківського піклування;
  • зміцнення служби соціального та психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім’ям.
  • Основні напрямки колективної творчої діяльності школярів сплановано згідно з Концепцією виховання дітей та молоді у національній системі виховання, Концепцією громадського виховання, Програмою «Діти України», Програмою «Обдаровані діти», Програмою попередження дорожньо-транспортного травматизму, Програмою з профілактики правопорушень, наркоманії та СНІДу, тютюнопаління.

 

Принципи виховної системи:

  • єдність національного і загальнолюдського виховання;
  • природа та культуро відповідність виховання;
  • активність, самодіяльність і творча ініціатива;
  • демократизація та гуманізація виховання;
  • єдність навчання і виховання;
  • диференціація та індивідуалізація виховного процесу;
  • гармонізація родинного й суспільного виховання;
  • особистісно орієнтований підхід у вихованні.