Що ж пропонує законопроект «Про повну загальну середню освіту»?
Учням:
Вчителям:
Батькам:
1. Гімназія працює за навчальним планом, що складається на основі розроблених МОН України базових навчальних планів .
2. Педагогічні працівники можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.
3. Поглиблена до профільна підготовка забезпечується вивченням курсів за вибором, факультативів, роботою в гуртках.
4. Структура навчального року – семестрова. Тижневий режим роботи регламентується розкладом занять.
5. Робочий навчальний план розробляється щороку на основі Типових навчальних планів МОН України.
Структура виховної та навчальної діяльності гімназії
Визначаючи основні компоненти змісту освіти, педколектив застосовує комплексний підхід, згідно з яким структура змісту освіти повинна відповідати структурі соціалізації, структурі діяльності та структурі особистості.
Необхідність формування всебічно, гармонійно розвиненої особистості, підготовки її до життя в сучасному суспільстві обумовлює інтегральний зміст неповної середньої освіти, який системно охоплює соціально й особистісно значущі складові життєвого досвіду учня.
Реалізація високої гуманістичної місії середньої освіти полягає в підготовці компетентного випускника. Адже школа -це не лише місце, де здобувають знання, уміння та навики. У гімназії розвивається та примножується життєвий потенціал особистості, її життєва компетентність. У школі може і має відбуватися становлення індивідуально-особистісної життєтворчості учня.
Досягнення особистістю життєвого успіху в сучасних суспільних умовахможливе лише за її соціальної активності, самореалізації, життєвої компетентності, життєтворчості. Особистість повинна створити свій життєвий успіх, знайти себе в сучасних соціально-економічних умовах.
Істотні зміни в середній освіті вимагають визначення нової моделі випускника, яка повинна найбільш адекватно відповідати як потребам сучасної особистості, так і вимогам сучасного суспільства. Розробка моделі випускника сприятиме визначенню системи стратегічних цілей та завдань навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі, визначенню та обґрунтуванню змісту середньої освіти, розробці відповідних методів і прийомів, форм, засобів навчання і виховання.
Отже діяльність педагогічного колективу спрямована на виховання компетентного випускника – молоду людину, яка володіє життєвими навичками та компетентностями, необхідними для успішного вирішення життєвих завдань, з якими вона зустрічатиметься у різних сферах власної життєдіяльності (виробництво, політика, життя громади, освіта, сімейне життя, мистецтво та дозвілля, релігія тощо). Компетентний випускник спроможний зберегти, розкрити, розвинути та конструктивно реалізувати свій життєвий і життєтворчий потенціал в умовах складних вимог і ризиків, які висуває до нього сьогодення.
ОСВІТНІ ПРОГРАМИ wym-1525256935276
НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ wym-1525257073041
ПОЧАТКОВА ШКОЛА wym-1525257176901
Директор гімназії Харченко І.В.
План заходів
щодо впровадження Концепції Нової української школи
в умовах реформування початкової освіти в Грозинській гімназії
Напрям діяльності |
Шляхи практичної реалізації |
Термін виконання |
Виконавці |
1. Інформаційне забезпечення |
1) Підготовка документів щодо поетапного переходу на новий Державний стандарт початкової освіти |
упродовж 2018-2019 років |
Заступники |
2) Створення інформаційно-ресурсного банку даних: - кількісного та якісного складу вчителів початкових класів; - стан готовності освітнього закладу до впровадження нових стандартів початкової освіти; - картотеки науково-популярної та методичної літератури з проблеми; - перспективного педагогічного досвіду |
щорічно до 25 травня |
Заступник з НМР |
|
3) Здійснення методичного супроводу педагогів з питань інтегрованого навчання першокласників та реалізації компетентнісного підходу до навчання |
упродовж 2018-2022 рр. |
Заступник з НМР |
|
4) Створення на сайті розділу «НУШ», систематичне оновлення матеріалів з даного питання |
постійно |
Заступник з НВР, НМР |
|
|
5) Поповнення новими матеріалами «Методичного порталу для вчителів початкових класів гімназії» |
2018-2022 рр. |
|
|
6) Поповнення матеріалами постійно діючої рубрики «Батькам майбутніх першокласників Нової української школи» із залученням спеціалістів різних галузей (учителів, лікарів, логопедів, психологів, батьків) на сайті гімназії |
2018-2022 рр. |
Вчителі, логопед, психолог |
2.Навчально-методичне забезпечення |
1) Впровадження заходів Концепції Нової української школи в умовах реформування початкової освіти в гімназії щодо підготовки вчителів 1-их класів відповідно до змісту Державного стандарту Нової української школи |
2018-2021 рр. |
Заступник з НВР |
2) Оновлення тематичного планування методичної комісії вчителів початкових класів з метою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на основі нового змісту загальної середньої освіти, що ґрунтується на компетентнісному, особистісно орієнтованому та інтегрованому підходах до навчання |
2018-2019 рр. |
Заступник з НМР, голова методичної комісії |
|
3) Організація обговорення питання щодо впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти у 2018-2019 н.р. (на нараді заступників директора з навчально-виховної роботи, навчально-методичної роботи, засіданні педагогічної ради) |
квітень-червень 2018 р. |
Директор , заступники |
|
4) Планування роботи керівником методичної комісії вчителів початкових класів щодо поетапного впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти (проблемні, творчі, робочі групи, майстер-класи, тренінги, методичні мости, школи педагогічної майстерності, педагогічні майстерні, зустрічі з авторами підручників) |
2018-2022 рр. |
Заступник з НМР, голова методичної комісії |
|
5) Участь вчителів початкових класів у Всеукраїнських, обласних, районних заходах щодо запровадження Концепції Нової української школи |
2018-2019 рр. |
Заступник з НМР, вчителі початкових класів |
|
6) Вивчення питання впровадження Державного стандарт початкової загальної освіти та розгляд питання на педагогічній раді закладу освіти |
Щорічно до 2023 р. |
Директор гімназії, заступники |
|
|
7) Висвітлення передового педагогічного досвіду вчителів початкових класів щодо практичного впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти в засобах масової інформації, на сайті гімназії, участь в інтернет- конкурсах («Педагог-новатор», «На урок»). |
2018-2022 рр. |
Заступник з НМР, вчителі початкових класів |
|
8) Аналіз навчально-методичної бази початкових класів відповідно до «Орієнтовного переліку засобів навчання в початковій школі» та «Рекомендацій щодо створення освітнього середовища «Новий освітній простір» |
січень-квітень 2019 року |
Заступники з НВР, НМР |
|
9) Організація роботи щодо поступового переоснащення класних кімнат для учнів початкової школи відповідно до «Орієнтовного переліку засобів навчання в початковій школі» та «Рекомендацій до створення освітнього середовища «Новий освітній простір» |
Травень-серпень 2018 р., 2019-2021рр. |
Дирекція гімназії |
|
10) Вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду щодо практичного впровадження Державного стандарт початкової загальної освіти |
2018-2022рр. |
Заступники з НВР, НМР |
Психологічний супровід упровадження нового змісту початкової освіти
|
1)Організація психолого-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу щодо запровадження Концепції Нової української школи в умовах реформування початкової освіти в гімназії
|
2018-2021 рр. |
Практичний психолог |
2) Опрацювання методичних рекомендацій практичним психологом закладу освіти щодо забезпечення наступності у роботі дошкільної та початкової освіти |
2018-2019 років
|
Практичний психолог |
|
3) Здійснення психолого-педагогічного супроводу діяльності консультативних пунктів для батьків майбутніх першокласників |
2018–2019 рр. |
Методичний кабінет, практичний психолог гімназії |
|
|
4) Взяття участі семінарах-практикумах для практичних психологів з метою профілактики емоційного вигорання вчителів та підвищення мотивації професійної діяльності в умовах реформування початкової освіти |
2018-2019 рр. |
Методичний кабінет, практичний психолог гімназії |
Підсумково-аналітичний |
1) Участь у роботі Відкритої педагогічної ради «Перші результати реалізації нового Державного стандарту початкової освіти» |
червень 2018 р. |
Вчитель початкових класів, заступник директора з НМР |
2) Вивчення стану готовності закладу загальної середньої освіти до впровадження нового змісту початкової освіти в частині навчально-методичного забезпечення |
червень-серпень 2018 р. |
Директор гімназії, заступники, вчитель початкових класів |
|
3) Вивчення питання впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти в початкових класах гімназії |
ІV квартал 2022 року |
Директор гімназії, заступники |
Стаття 12. Повна загальна середня освіта
1. Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
вільне володіння державною мовою;
здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
інформаційно-комунікаційна компетентність;
громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
підприємливість та фінансова грамотність;
інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
2. Повна загальна середня освіта в Україні є обов’язковою і здобувається в інституційних або індивідуальних формах, визначених законодавством, як правило, в закладах освіти.
3. Повна загальна середня освіта має три рівні освіти:
початкова освіта тривалістю чотири роки;
базова середня освіта тривалістю п’ять років;
профільна середня освіта тривалістю три роки.
Початкова, базова середня і профільна середня освіта можуть здобуватися в окремих закладах освіти або у структурних підрозділах однієї юридичної особи (закладу освіти).
4. Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.
5. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Особливості здобуття такими особами повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.
6. На рівнях початкової та базової середньої освіти освітній процес може організовуватися за циклами, визначеними спеціальним законом, поділ на які здійснюється з урахуванням вікових особливостей фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей.
7. Здобуття профільної середньої освіти передбачає два спрямування:
академічне - профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти;
професійне - орієнтоване на ринок праці профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, та професійно орієнтованого підходу до навчання з урахуванням здібностей і потреб учнів.
Здобуття профільної середньої освіти за будь-яким спрямуванням не обмежує право особи на здобуття освіти на інших рівнях освіти.
Заклади освіти можуть мати освітні програми профільної середньої освіти за одним чи обома спрямуваннями.
8. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.
Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.
9. Порядок, умови, форми та особливості здобуття повної загальної середньої освіти визначаються спеціальним законом.